"Ақмола облысы білім басқармасынын Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Раздольный ауылының негізгі орта мектебі"коммуналдык мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Раздольное отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Біріктірілген сыныптарда оқыту: қиындықтар мен мүмкіндіктер (Резина Н.И.)

Білім беру жүйесі, барлық заманауи өмір сияқты, икемділікке, қол жетімділікке және тиімділікке ұмтылып, өзгерістерге ұшырайды. Оқу процесін ұйымдастырудың осындай формаларының бірі біріктірілген сыныптарда-жиынтықтарда оқыту болып табылады, мұнда бірнеше жас топтарының оқушылары бір сыныпта бір уақытта оқиды, ал әртүрлі топтарға арналған сабақтар олардың жеке білім беру қажеттіліктерін ескере отырып өткізілуі мүмкін. Оқытудың бұл түрі ауылдық мектептерде, шағын жинақталған білім беру мекемелерінде, сондай-ақ кейбір қалалық мектептерде инклюзивті білім беру жобалары аясында белсенді қолданылады. Біріктірілген сыныптардың мәні мен ерекшеліктері

Біріктірілген сыныптар-жинақтар-бұл 1-ші және 2-ші сыныптар, 5-ші және 6-шы немесе 7-ші және 8-ші сыныптар сияқты әртүрлі жас топтарының оқушылары бір уақытта бір сыныпта оқитын оқытуды ұйымдастырудың бір түрі. Мұндай жүйе оқушылардың аздығына байланысты мектеп толық сыныпты жинай алмайтын жағдайда білім беру процесін оңтайландыруға мүмкіндік береді, бірақ сонымен бірге сараланған және жекелендірілген тәсіл үшін бірегей мүмкіндіктер береді. Біріктірілген сыныптың жұмысын ұйымдастырудағы басты міндеттердің бірі-олардың жасына және дайындық деңгейіне қарамастан барлық оқушылар үшін қолайлы жағдайларды қамтамасыз ету. Мұғалім кіші және үлкен оқушыларды бір уақытта оқытуға дайын болуы керек, әр оқушы тиісті білім мен даму деңгейіне ие болатындай назар мен ресурстарды бөледі.

Біріктірілген сыныптарда оқытудың артықшылықтары

1. Ресурстарды үнемдеу. Біріктірілген сыныптар оқушылары аз мектептерге жоғары сапалы білім бере отырып, мұғалімдер мен басқа ресурстарды тиімді пайдалануға мүмкіндік береді. Бұл әсіресе сыныптағы оқушылардың саны жеке топтар құру үшін жеткіліксіз болуы мүмкін ауылдық және шалғай аудандарда өте маңызды.

2. Ынтымақтастық дағдыларын дамыту. Біріктірілген сыныптарда үлкен оқушылар кіші оқушыларға көмектесе алады, бұл материалды жақсы меңгеруге ғана емес, сонымен қатар қарым-қатынас, эмпатия және жауапкершілік сияқты әлеуметтік дағдыларды дамытуға ықпал етеді. Кіші балалар үлкендерді тәлімгер болуға үйретеді, ал үлкендер көшбасшылық қабілеттерін дамыта алады.

3. Оқытуды даралау. Біріктірілген сыныптарда мұғалімнің білім деңгейі мен материалды игеру қарқынын ескере отырып, әр оқушыға жеке-жеке жақындауға мүмкіндігі бар. Бұл оқушылардың оқу процесіне көбірек қатысуына және олардың мотивациясын арттыруға ықпал етеді.

4. Оқушылардың икемділігі мен бейімделуін дамыту. Әр түрлі жастағы оқушылар бір-бірін үйретеді, бұл ойлау икемділігін, әртүрлі жағдайларға бейімделуді, стандартты емес мәселелерді шешу қабілетін және өзіндік жұмыс дағдыларын дамытуға көмектеседі.

Біріктірілген сынып мәселелері мен қоңыраулары

1. Білім деңгейіндегі айырмашылық. Негізгі қиындықтардың бірі-әр түрлі жастағы оқушылардың дайындық деңгейіндегі айырмашылық. Мұғалім бағдарламалар мен тәсілдердің айырмашылығын ескеруі керек, осылайша әр оқушы жалпы білім беру процесінде қалып қоймай, өз қарқынымен оқи алады.

2. Мұғалімнің жұмыспен қамтылуы. Біріктірілген сыныпта мұғалім бір уақытта оқушылардың бірнеше тобымен жұмыс істеуі керек, бұл одан ұйымдастырушылық және педагогикалық дағдылардың жоғары деңгейін талап етеді. Мұғалім әр топқа қажетті қолдауды алу үшін уақытты, назар мен ресурстарды тиімді бөле білуі керек.

3. Көрнекі материалдар мен технологиялардың жетіспеушілігі. Көбінесе мұндай сыныптарда ресурстар шектеулі болуы мүмкін — оқулықтардан мультимедиялық материалдарға дейін. Бұл мұғалімдерден импровизацияланған құралдарды пайдалануда тапқырлықты, сондай-ақ қол жетімді білім беру технологияларын қолдануды талап етеді.

4. Оқушылардың мотивациясы. Аралас жас топтарында оқу балалар үшін әрқашан қызықты болмауы мүмкін, әсіресе дайындық деңгейіндегі айырмашылықтар айтарлықтай болса. Мұғалім барлық жастағы оқушыларды ынталандыратын, оқу процесін қызықты әрі түсінікті ететін әдістерді әзірлеуі керек.

Біріктірілген сыныптарда жұмысты ұйымдастырудың әдістемелік тәсілдері

1. Сараланған тәсіл. Негізгі әдістердің бірі-әртүрлі жас топтары үшін материал әртүрлі нұсқаларда берілген кезде оқытуды саралау. Тапсырмалар күрделілігі бойынша әр түрлі болуы мүмкін, ал материалды ұсыну формасы оқушылардың қабылдауы мен қызығушылығындағы айырмашылықтарды ескеруі мүмкін. Кіші оқушылар үшін көрнекі материалдар, ойындар мен практикалық тапсырмалар көбірек қолданылады, ал үлкендер үшін күрделі концептуалды тапсырмалар мен жобалық жұмыстар қолданылады.

2. Топтық жұмысты қолдану. Біріктірілген сыныптарда ұжымдық оқыту әдістерін белсенді қолдануға болады. Әр түрлі жастағы оқушылар арасындағы ынтымақтастық қолдау мен білім алмасу атмосферасын құруға көмектеседі, сонымен қатар командада жұмыс істеу дағдыларын дамытады. Топтық жобалар мен тапсырмалар балалардың коммуникативті және көшбасшылық қасиеттерін дамытуға ықпал етеді.

3. Интерактивті әдістер мен технологиялар. Оқушылардың белсенділігін арттыру үшін заманауи білім беру технологияларын пайдалану маңызды. Электрондық ресурстар, мультимедиялық материалдар, онлайн платформалар оқу процесінде пайдалы болуы мүмкін, өйткені олар әртүрлі жастағы оқушылар үшін ақпараттың қолжетімділігі мен мотивациясын қамтамасыз етуге көмектеседі.

4. Жобалау және зерттеу қызметі. Зерттеуге және жобалық қызметке байланысты тапсырмалар әртүрлі жас топтарындағы оқушылардың білімін біріктірудің тамаша тәсілі болып табылады. Егде жастағы студенттер күрделі жобаларда жұмыс істей алады, ал кішілері деректерді жинауға, презентацияларды дайындауға немесе көрнекі материалдарды жасауға көмектеседі.

Қорытынды

Біріктірілген сыныптарда оқыту-бұл мұғалімдер үшін қиындық қана емес, сонымен қатар инновациялық білім беру тәсілдерін жүзеге асырудың бірегей мүмкіндігі. Шектеулі ресурстар мен оқушылардың аздығы жағдайында оқу процесін ұйымдастырудың бұл формасы білім беру жүйесін дамытудың тиімді құралы бола алады. Мұғалімнің осы форманың артықшылықтарын, соның ішінде оқытуды саралауды, топтық жұмысты және заманауи технологияларды қолдана алуы, сонымен бірге барлық жастағы оқушыларға ыңғайлы және өнімді жағдай жасай алуы маңызды.


Текст